SXSW050

National Geographic Take over house

By on maart 26, 2017

Naast het officiĆ«le programma, staat SXSW ook bekend om zijn vele presentaties in zogenaamde ‘take over houses’. Dit zijn huizen, meestal restaurants of bars, die gedurende het festival zijn overgenomen door merken als IBM, Samsung, of Google. Het pand wordt zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant, helemaal verbouwd en gebrand door de tijdelijke bewoners. Een van de opvallendste ‘take over houses’ dit jaar was die van National Geographic. Op de 6th street tussen bars met namen als Bat Bar, The Dizzy Rooster of Moose Knuckle, was het National Geographic Further Base Camp, een interactieve hub die dagelijks geopend was voor festival deelnemers om hun eigen genie te verkennen door ‘brain boosting’ en ‘mind boggling’ activiteiten. Centraal stond de premiere van Genius op 25 april. Genius is een serie op National Geographic Channel over het leven van Albert Einstein met Oscar winnaar Geoffrey Rush als Einstein. Binnen waren een tal van activiteiten en sprekers over het werk van National Geographic en Genius in het bijzonder. Zo was er de installatie Sketch Like Einstein. Het iconische schoolbord van Einstein dat door een interactieve robot wordt beschreven. De robot maakt schetsen van foto’s van bezoekers die via twitter konden worden ingediend. De schetsen van deze foto’s waren opgebouwd uit woorden, symbolen en vergelijkingen van Einstein.

Of bij een andere installatie werden de prachtige foto’s van National Geographic tot leven werden gewekt met Augmented Reality. Door een tablet te richten op de levensgrote foto’s kwamen deze tot leven.

Maar echt het aller tofste was dat iedere bezoeker zelf kon figureren in een korte mini docu die geheel in de stijl van National Geographic met een professioneel camerateam werd geschoten. Het was even wachten, maar dit werd verzacht door de vele cocktails die er werden geschonken.

TAG
GERELATEERDE BERICHTEN